Posted in Mad

Æggekage

Fik lyst to dage i træk at spise røræg med bacon og det smager jo også godt så lavet det da jeg stod op og det smagte også godt når jeg laver det så bliver det med ost og papirka i da det smager bedste med det i (: Det ikke så tit jeg får det men nu fik jeg det de to dage i træk vil da gerne give mine læser en opskrift så det får de.

ÆGGEKAGE OPSKRIFTEN

 Let og mættende ret. Enten til sommerbordet eller til dagen derpå .

 Du skal bruge:

 5 stk bacon
1 dl mælk
2 æg
1 spiseskefuld mel
1 drys salt
Lidt purløg
2 skiver franskbrød
1/2 tomat

Sådan gør du:

Steg bacon.

Snit purløg i små stykker.
Kom mælg, æg, mel,og salt i en skål og pisk det sammen.
Hæld æggemassen på panden. Lad den stivne ved svag varme i ca. 15 min.
Læg eventuel låg og æggekagen vendes,
Vendingen foretages således: Hold et grydelåg på venstre hånd, lad æggekagen glide fra panden over på grydelåget.
Læg panden med bunden opad over æggekagen og hold panden og grydelåget tæt sammen omkrin
æggekage, mens det hele vendes rask omkring.
Lad æggekagen stege færdig.

Pynt æggekagen med bacon og tomat. Serveres fra panden.

 

Skriv et svar

