Posted in Kreativ/Hobby

DIY på små vintertræer

Jeg faldt lige over noget jeg synes var rigtig søde og det skal jeg afprøve her til vinter så det skal jeg have købt ind til så jeg kan komme i julehumør så skal det givet til mine søde venner & familie (:

Jeg låner lige tekst og billeder fra bloggen her: Simselimsen

Jeg så nogen små træer lavet på en papkegle lige HER. Jeg syntes de så så søde og fine ud.
Efter min mening kan de sagtens pynte her om efteråret og vinteren igennem.
De er nemme at lave så de er rigtig sjove at lave sammen med sine børn.Selv de helt små på 1.5-2 år kan være med, med lidt hjælp fra mor eller far.
Børnene vil elske at tage en tur ud i naturen og samle blade ind og hjælpe med at lægge dem til tørre, mens man snakker om hvad man dog kan bruge disse skønne blade til. Bare kom i gang !
 Du skal bruge:
-Papkegler i den ønskede str. Flamingo kegler duer ikke. Pappet er med til at give en fin brun baggrund.
-Små lerpotter
-Limpistol
-Oasis eller ler
-Alm hvid trælim ( Jeg brugte Limlak da det var det jeg lå inde med)
-Pinde eller tynde lige grene
-En pensel til at fordele limen-Tørret visne blade der er smuldret i små stykker.
-Mos
-Evt sølv glimmer og bånd
 Brug limpistolen til at lime pinden eller træspyd fast i papkeglen.  Dette gøres ved at komme en stor klat på den ene ende af pinden og med det samme sætte fast inderst oppe i papkeglen. Lad den tørre i et par minutter.
Derefter kommer du et tykt lag lim på keglen og fordeler det jævnt med penslen.
Nu kan du trille keglen i de smulderet  blade. Jeg har samlet røde og gule blade. Det giver et fint farve spil.
Den lille lerpotte kommer du et stykke tilskåret oasis i og pynter med en lille tot mos. Stik pinden med træet ned i potten og pynt evt med et drys sølvglimmer og et bånd.
Et par små vintertræer med et drys frost.
Båndet kan du evt skifte ud med et rødt silkebånd når det bliver jul.

4 thoughts on “DIY på små vintertræer

  1. Hej Dytbat.. Tak for din kommentar på min blog, det luner altid når nogen synes godt om det man skriver🙂
    De små “træer” på billedet ser godt nok søde ud, måske skulle jeg også lave sådan nogle…
    Tak for tippet…
    Irene

    1. Det var så lidt og mange takker (: Jeg overvejer at lave en store potte med dem hvor jeg sætter 3 i potten i forskellige størrelser tror jeg ville være rigtig søde til jul (: Skal vi linke hinanden (:

Skriv et svar

