Posted in Mad

“Skasketti” Bolognese…

Fandt en lækker opskrift på denne blogger http://humlehaven.blogspot.com

Ville dele den med jer da jeg synes det ser så lækker ud (:

…Det kalder  min søn Max spaghetti. Vi elsker pasta herhjemme og denne her udgave af bolognese får vi måske 2 gange om måneden. Det er nemt at lave, sundt og smagen er i top.
Jeg køber mange af mine varer i det Italienske supermarked….bl.a. deres tomat på dåse (den helt moset af slagen) smager bare langt bedre end de andre gængse dåsertomater på markedet. Prisen er også lidt dyre, men det hele værd. Og hvis det skal være extra lækker laver jeg min egen tomatsovs.

OPSKRIFT:

Finthakket gulerødder og pastinakker eller evt blegselleri

Finthakket bananløg og masser af hvidløg

Finthakket chili alt efter humør

Hakket magert oksekød

Olivenolie

Tomater på dåse

Evt. en tomatpuré

Basilikum, salt og peber. Brug evt. andre krydderier

Svits gulerødder, patinakker, løg, hvidløg og chili i olivenolie i en stor gryde.
Tilsæt herefter kødet og brun det godt. Derefter tilsæt puré, tomatsovs og smag til med salt, peber og diverse krydderier. Lad retten simre i en halv time eller mere for svag varme.
Pynt med parmasan og friskhakket bredbladet persille.

4 thoughts on ““Skasketti” Bolognese…

  1. Lækker opskrift……. den skal prøves…..Tak!

    Ps. God ide med bytning af links…… derfor står du nu på min link liste!

    Rigtig god mandag!

Skriv et svar

